شما با واکسیناسیون و انواع واکسن‌ها چقدر آشنایی دارید؟

تبلیغات

تبلیغات

موضوعات

موضوعات

بیماری ها
عکس هایی از روستای کلات گناباد مطالبی در بارهی روستای کلات گناباد
اخبار علمی
جستجو

جستجو

پیوندهای روزانه

پیوندهای روزانه

لینک دوستان

لینک دوستان

امکانات جانبی

امکانات جانبی

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 41
بازدید دیروز : 11
بازدید هفته : 53
بازدید ماه : 52
بازدید کل : 997
تعداد مطالب : 77
تعداد نظرات : 0
تعداد آنلاین : 1



Alternative content


فال حافظ






در اين وب
در كل اينترنت

ابزار تماس با ما

فال انبیا

شما با واکسیناسیون و انواع واکسن‌ها چقدر آشنایی دارید؟

  • 144

 

واكسيناسيون اقدام بسيارمهم و با ارزشي است كه بوسيله آن با هزينه كم مي توان از ابتلاء به بيماريهاي عفوني جلوگيري كرد.
به گزارش باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومي شبكه راديو تهران؛ تا به‌ حال براساس دستور پزشک، کودکتان را برای تزریق واکسن به مراکز بهداشتی برده‌اید اما خوب است چند نکته درباره ایمن‌سازی کودکان که در برنامه سیب به آن اشاره می شود را هم  بدانید ...
واكسيناسيون اقدام بسيارمهم و با ارزشي است كه بوسيله آن با هزينه كم مي توان از ابتلاء به بيماريهاي عفوني جلوگيري كرد. با اجراي برنامه واكسيناسيون همگاني در جهان، شيوع بسياري از بيماريهاي خطرناك دربين شيرخواران، كودكان و بالغين كاهش بارزي پيدا كرده است بطوريكه اكنون شيوع بيماريهاي خطيري چون ديفتري، كزاز، سياه سرفه، سرخك و فلج كودكان با واكسيناسيون همگاني با موفقيت كنترل و در بسياري از كشورها عملا به حداقل ميزان خود رسيده است ، يا بيماري آبله كه با واكسيناسيون همگاني و پيگيري جهاني ريشه كن شده است . براي بيش از 20 بيماري انسان، اكنون واكسن تهيه شده است كه تعدادي ازآنها بطور همگاني و بقيه در شرايط خاصي، مورد استفاده قرار مي گيرند .
برای دریافت اطلاعات بیشتر در خصوص واكسيناسيون کودکان شما می توانید برنامه سیب را از ساعت 10:30 صبح روز دوشنبه 28 مرداد به مدت 25 دقیقه با حضور دکتر منصوره ابراهیمی متخصص کودکان از شبکه رادیویی تهران روی موج FM 94  بشنوید.
   شما شنوندگان محترم برنامه سیب می توانید پیشنهادات ، انتقادات و دیدگاه های خود در خصوص این برنامه را از طریق  شماره پیامک برنامه  30000951    و نشانی الکترونیکی   radiotehran@irib.ir با ما درمیان بگذارید.
گفتني است؛ برنامه سیب همه روزه به جزجمعه ها از ساعت 10:30 صبح به مدت 25 دقیقه از شبکه رادیویی تهران روی موج FM 94  پخش می شود.

  • تاریخ ارسال : جمعه 31 مرداد 1393 ساعت: 17:26
  • نویسنده :

می پسندم نمی پسندم
نظرات()

عکسی ازخانه بهداشت کلات

برای دیدن بقیه عکسها عضو شوید و اونارو  توی قسمت عکس های جالب ببینید


  • تاریخ ارسال : جمعه 31 مرداد 1393 ساعت: 17:22
  • نویسنده :

می پسندم نمی پسندم
نظرات()

کشف علت جدید بیماری صرع

  • 124

 

تاکنون تصور می شد که صرع در اثر آسیب دیدگی نورونها ایجاد می شود اما اکنون گروهی از محققان موسسه نوروساینس شورای تحقیقات ملی دریافتند که تخریب سایر سلولهای مغز نیز می تواند در بروز این بیماری نقش داشته باشد.
 
نتایج تحقیقات دانشمندان ایتالیایی نشان می دهد که علاوه بر نورونها، سلولهای ستاره مانند آسیب دیده نیز در بروز بیماری صرع نقش دارند.
به گزارش خبرگزاری مهر، تاکنون تصور می شد که صرع در اثر آسیب دیدگی نورونها ایجاد می شود اما اکنون گروهی از محققان موسسه نوروساینس شورای تحقیقات ملی دریافتند که تخریب سایر سلولهای مغز نیز می تواند در بروز این بیماری نقش داشته باشد.
این پژوهشگران نشان دادند که سلولهای ستاره مانند (استروسیتها) به طور فعالی در ایجاد حملات صرعی حضور دارند.
استروسیتها سلولهای نورونی نیستند بلکه در گروه سلولهای گلیایی جای دارند سلولهای گلیایی در مغز پستانداران بسیار متنوعند و به طور مداوم با نورونها تماس دارند.
صرع یک بیماری مغزی است که می تواند هم پایه های ژنتیکی داشته باشد و هم در اثر بدشکلی مغز، جراحات، عفونتها، سکته و یا تومورها ایجاد شود همچنین می تواند به دلایل تاکنون ناشناخته ای شکل گیرد.
یکی از مهمترین علائم صرع، بروز حملات تشنج است که در موارد حاد می توانند زندگی بیمار را در معرض خطر قرار دهند این حملات نتیجه یک ناهنجاری در فعالیت الکتریکی نورونها است.
براساس گزارش آنسا، تاکنون هیچ درمان قطعی برای این بیماری ارائه نشده است و تنها برخی داروها می توانند فعالیت الکتریکی نورونها را کنترل کرده و از بروز حملات تاحدودی جلوگیری کنند.
این محققان امیدوارند با کسب این نتایج جدید که نشان می دهد آسیب دیدگی استروسیتها نیز در ظهور این بیماری نقش دارند بتواند در ارائه روشهای درمانی موثر آینده کمک کند.

  • تاریخ ارسال : پنج شنبه 30 مرداد 1393 ساعت: 13:9
  • نویسنده :

می پسندم نمی پسندم
نظرات()

عکس هایی جالب

عکس هایی روکه میبینید ازساختمان خانه بهداشت کلات گناباد است بزودی عکس های تازهای رو خواهید دید


  • تاریخ ارسال : پنج شنبه 30 مرداد 1393 ساعت: 13:6
  • نویسنده :

می پسندم نمی پسندم
نظرات()
برچسب ها : ,

نانو واکسن‌های ضد بیماری تنفسی ساخته شد

  • 119

 

محققان موفق به ارائه روشی برای ساخت واکسن‌های مبتنی بر نانوذرات پروتئینی شدند.
به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران ، محققان موفق به ارائه روشی برای ساخت واکسن‌های مبتنی بر نانوذرات پروتئینی شدند که برای درمان بیماری‌های تنفسی مناسب است.
 
پژوهشگران دانشگاه مریلند با همکاری شرکت نواواکس موفق به ساخت واکسن جدیدی بر علیه بیماری تنفسی موسوم به MERS-CoV شدند. 
 
راهبردهای تولید واکسن،‌ معمولا دارای یک محدودیت بزرگ هستند و آن این که، ابتدا باید ویروس وارد بدن شده و سپس فرآیند توسعه واکسن کلید بخورد. در واقع برای ویروس‌های جدید و ناشناس نمی‌توان واکسن تولید کرد، این ویروس به سرعت ظاهر شده و بیماری سختی برای انسان ایجاد می‌کند. واکسن جدیدی که توسط این گروه تحقیقاتی ارائه شده می‌تواند آنتی‌بادی‌های خنثی‌کننده بدن را که عامل پاسخ‌های ایمنی در بدن هستند را تحریک کرده و مانع از آلودگی بدن به ویروس می‌شود.
 
گال اسمیت از مدیران شرکت نواواکس می‌گوید: فناوری واکسن مبتنی بر نانوذرات پروتئینی دارای پتانسیل بالایی در پاسخ دادن به ویروس‌هایی نظیر MERS-CoV و آنفولانزا است. نواواکس به دنبال ارزیابی سریع این فناوری بوده تا بتواند نانوذرات ایمن‌کننده بدن را برای بیماری‌هایی نظیر آنفولانزا یا بیماری‌های تنفسی به تولید برساند.

  • تاریخ ارسال : پنج شنبه 30 مرداد 1393 ساعت: 12:36
  • نویسنده :

می پسندم نمی پسندم
نظرات()

احتمال شیوع "ابولا" در ایران

  • 76
رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت:
وزارت بهداشت با بیان این که مردم نباید نگران احتمال شیوع ابولا در ایران باشند، گفت: منشأ این بیماری حیوانات وحشی مثل میمون، خوک و خفاش است.
محمدمهدی گویا، رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران در خصوص شیوع نگران‌کننده ابولا در برخی از نقاط دنیا با بیان این که احتمال شیوع این بیماری در کشور ما وجود ندارد، گفت: منشأ این بیماری حیوانات وحشی مثل خفاش، خوک و میمون هستند و فقط مربوط به بخش‌هایی از قاره آفریقا می‌باشد چون شرایط اکولوژی خاص می‌خواهد تا بیماری بتواند شیوع یابد.
 
وی ادامه داد:‌ در واقع انتقال بیماری از طریق امحا و احشا و خون حیوانات آلوده منتقل می‌شود و البته فردی هم که مبتلا به این بیماری می‌شود، می‌تواند این بیماری را از طریق ترشحات بدنش و خونش به دیگر افراد هم منتقل کند.
 
گویا خاطرنشان کرد: با توجه به این که این بیماری در برخی از کشورهای آفریقایی مثل گینه و لیبریا شیوع پیدا کرده است به کلیه افراد توصیه می‌شود، که فعلاً مسافرت به این کشورها را عقب بیندازند.

  • تاریخ ارسال : چهار شنبه 29 مرداد 1393 ساعت: 21:44
  • نویسنده :

می پسندم نمی پسندم
نظرات()

بیماری سل ریوی مسری است

  • 187

 

 


 

سل ریوی (Tuberculosis pulmonary) یک عفونت باکتریایی است که ریه ها درگیر می کند.

 


 

سل

 

 

این بیماری برای بار اول در سال 1882، توسط پزشک آلمانی به نام روبرت کخ شناسایی شد.

 

سال های قبل، درمان موفقیت آمیزی برای این بیماری وجود نداشت، اما امروزه با آنتی بیویک درمان می شود.

 

علت

علت سل ریوی، یک باکتری به نام مایکوباکتریوم توبرکلوزیس (Mycobacterium tuberculosis) است.

این بیماری با تنفس هوای آلوده به سرفه و یا عطسه فرد بیمار، به دیگران منتقل می شود، ولی در اثر تماس با لباس بیمار و یا دست دادن با او، این بیماری سرایت نمی کند.

یک نوع دیگر بیماری سل در اثر نوشیدن شیر غیرپاستوریزه بوجود می آید. این نوع بیشتر در کودکان شایع است.

این بیماری ممکن است سالیان سال، پنهان باقی بماند و در برخی افراد واکنش نشان دهد.

 

 

 


  • تاریخ ارسال : چهار شنبه 31 مرداد 1393 ساعت: 2:0
  • نویسنده :

می پسندم نمی پسندم
نظرات()
ادامه مطلب

هشدار پزشکان بدون مرز درباره همه گیری ابولا

 

               

سازمان پزشکان بدون مرز درباره همه گیری بیماری ابولا هشدار داد. بیماری مرگبار ابولا از چند هفته پیش در کشورهای غرب آفریقا همه گیری پیدا کرده است. سازمان پزشکان بدون مرز اعلام کرد، میزان گسترش این بیماری به حدی است که کنترل آن از توان خارج شده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر به نقل ازسازمان پزشکان بدون مرز، بر اساس بیانیه سازمان بهداشت جهانی در تاریخ ۳۰ ماه مه، ۲۹۱ مورد مشکوک به ویروس ابولا گزارش شده که از این میان، ۱۹۳ مورد در جمهوری گینه منجر به مرگ شده است.


بیماری ابولا (EVD) یا تب خون ریزی دهنده ابولا (EHF) از طریق ویروس ابولا به انسان منتقل می شود و یک بیماری خطرناک و کشنده است. پس از ابتلا، احتمال مرگ بیمار با این ویروس حدود ۹۰ درصد است. محل وقوع این بیماری، روستاهای دور افتاده مرکز و غرب آفریقا، در نزدیکی جنگل های انبوه مناطق گرمسیری است و تا کنون 337 قربانی گرفته است.


 ویروس


  • تاریخ ارسال : چهار شنبه 30 مرداد 1393 ساعت: 2:0
  • نویسنده :

می پسندم نمی پسندم
نظرات()
ادامه مطلب

کرونا مشکلی برای حجاج

 

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تبریز گفت: برای جلوگیری از ابتلا به ویروس کرونا، سالمندان و افراد مستعد بیماری نباید به دیدار حجاج بروند.

 


  • تاریخ ارسال : چهار شنبه 29 مرداد 1393 ساعت: 12:41
  • نویسنده :

می پسندم نمی پسندم
نظرات()
ادامه مطلب

هاری مانعی برای زندگی

هاری نوعی بیماری ویروسی است که ویروس آن از طریق بزاق حیوان هار و محل گازگرفتگی وارد بدن شده و به سمت اعصاب انتهایی در ماهیچه ها می‌رود و شروع به تکثیر می‌نماید. این ویروس در انسان و سایر پستانداران خونگرم قابلیت رشد و تکثیر دارد.

متاسفانه باید گفت در صورت ابتلای فرد به ویروس هاری، مرگ او طی چند روز پس از شروع اولین علایم آن قطعی می باشد.

خوشبختانه امروزه با پیشرفت علم و ساخت واکسن بیماری های مختلف، هاری قابل پیشگیری می باشد.

اگر فردی به ویروس هاری آلوده شد، باید فورا به مراکز درمانی برود و واکسن هاری تزریق کند. در این صورت امکان نجات از مرگ افزایش پیدا می کند.

در اکثر کشورها، انسان ها در اثر گازگرفتگی توسط حیوانات وحشی آلوده به ویروس هاری، به این بیماری مبتلا می شوند و بیشترین حیوانی که در انتقال این ویروس خطرناک، نقش ایفا می کند، سگ می باشد.

اصلی ترین راه انتقال این ویروس، از راه گاز گرفتگی است، اما از طریق راه هایی مانند دستگاه گوارش، مخاط و پوست نیز انتقال پیدا می کند.

پس از بروز علائم هاری، بیماری دیگر درمان‌پذیر نیست و بیمار با وجود مراقبت‌های کامل، طی یک یا دو هفته جان خود را از دست خواهد داد


  • تاریخ ارسال : سه شنبه 28 مرداد 1393 ساعت: 13:33
  • نویسنده :

می پسندم نمی پسندم
نظرات()
برچسب ها : ,
ادامه مطلب

در دوران بارداری، مراقبت دهان و دندان را جدی بگیرید

  • 114

اخبار پزشکی, پزشکی و سلامت, پیشگیری

اگرچه اغلب افراد از ضرورت بهداشت دهان و دندان در دوران بارداری، برای حفظ سلامتی مادر و کودک آگاهند اما این باور غلط در میان اغلب مادران به وجود آمده است که به منظور پیشگیری از خطرات احتمالی برای جنین و ایمن نبودن روش های درمانی در دوران بارداری، به دندانپزشک مراجعه نمی کنند.

نکته مهم این است که دندانپزشک می تواند اقدامات درمانی ایمن و موثر را برای شما انجام دهد. این اقدامات برای مبارزه با عوارض منفی بیماری های دهان در طی بارداری ضروریند.

                       

در دوران بارداری وضعیت دهان و دندان در زنان با تغییرات قابل ملاحظه ای همراه است. این تغییرات معمولا به صورت التهاب لثه، تومورهای دهان و تورم خفیف تا شدید لثه ها بروز می کنند.

از نظر بالینی، علایم التهاب لثه در زنان باردار با سایر افراد تفاوتی ندارد. بیمار علایمی همچون قرمزی و التهاب لثه ها، خونریزی و حرکت دندان ها را تجربه می کند. 30 تا 100 درصد زنان باردار به درجاتی از التهاب لثه مبتلا می شوند.

خونریزی و التهاب لثه ها در همه دوران بارداری مشاهده می شوند و معمولا در صورت رعایت بهداشت دهان و دندان و مراجعه به دندانپزشک، 3 تا 6 ماه پس از زایمان ازبین می روند.

تومورهای دهان در 10 درصد زنان باردار مشاهده می شوند. این تومورها سرطانی نبوده، به صورت رشد بخشی از بافت دهان ظاهر می گردند و پس از زایمان خود بخود محو می شوند.

تومورهای دهان در دوران بارداری معمولا بدون درد، به رنگ بنفش یا قرمز بوده اما با خونریزی همراه هستند. در صورتی که این تومورها دردناک و همراه با خونریزی شدید باشند و یا در خوردن فرد اختلال ایجاد کنند، توسط جراحی خارج می شوند.

تورم و بزرگ شدن لثه در دوران بارداری چندان شایع نیست، اما در موارد شدید، لثه ها رشد کرده و ممکن است روی دندان ها را به طور کامل بپوشانند.

متخصصان معتقدند که التهاب و تورم لثه ها در دوران بارداری در نتیجه واکنش به باکتری های دهان ایجاد می شوند، بنابراین مهم ترین اقدام در پیشگیری از این اختلالات، رعایت بهداشت دهان و دندان می باشد.

در صورتی که بهداشت دهان قبل از شروع بارداری و در طی آن رعایت نشود، تومورهای دهان، التهاب و تورم لثه ها در این دوران حساس، وخیم شده و سلامت مادر و جنین را به خطر می اندازند.

توصیه می شود که زنان باردار به طور منظم و هر 6 ماه یک بار به دندانپزشک مراجعه کرده و در صورت مشاهده هرگونه تغییر در بافت لثه و دندان ها حتما با متخصص مشورت کنند.

 


  • تاریخ ارسال : یک شنبه 26 مرداد 1393 ساعت: 13:40
  • نویسنده :

می پسندم نمی پسندم
نظرات()
ورود کاربران

ورود کاربران

    نام کاربری
    رمز عبور

    » رمز عبور را فراموش کردم ؟
    عضويت سريع

    عضويت سريع

      نام کاربری
      رمز عبور
      تکرار رمز
      ایمیل
      کد تصویری
      چت باکس

      چت باکس


        نام :
        وب :
        پیام :
        2+2=:
        (Refresh)
        پشتيباني آنلاين

        پشتيباني آنلاين

          پشتيباني آنلاين
          آمار

          آمار

            آمار مطالب آمار مطالب
            کل مطالب کل مطالب : 77
            کل نظرات کل نظرات : 0
            آمار کاربران آمار کاربران
            افراد آنلاین افراد آنلاین : 1
            تعداد اعضا تعداد اعضا : 8

            آمار بازدیدآمار بازدید
            بازدید امروز بازدید امروز : 41
            بازدید دیروز بازدید دیروز : 11
            ورودی امروز گوگل ورودی امروز گوگل : 4
            ورودی گوگل دیروز ورودی گوگل دیروز : 1
            آي پي امروز آي پي امروز : 14
            آي پي ديروز آي پي ديروز : 4
            بازدید هفته بازدید هفته : 53
            بازدید ماه بازدید ماه : 52
            بازدید سال بازدید سال : 269
            بازدید کلی بازدید کلی : 997

            اطلاعات شما اطلاعات شما
            آی پی آی پی : 3.137.220.120
            مرورگر مرورگر :
            سیستم عامل سیستم عامل :
            تاریخ امروز امروز :
            نظرسنجي

            نظرسنجي

              مطالب ما را چگونه ارزیابی می کنید
              تبادل لینک هوشمند

              تبادل لینک هوشمند

                تبادل لینک هوشمند

                برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان خانه بهداشت کلات و آدرس khbehdashtkalat.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






                خبرنامه

                خبرنامه

                  براي اطلاع از آپيدت شدن سایت در خبرنامه سایت عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



                  آخرین نطرات کاربران

                  آخرین نطرات کاربران

                    درباره ما

                      بسم الله الرحم الرحیم خانه بهداشت کلات درسال 1360افتتاح گردید ازکارمندان آن می توان به آقایان:پاکیزه-فردوسی-شهدیز خانم ها:زارعی-نیک هوش-روحی- شجعی-ابراهیمی اشاره نمود. ساختمان جدید آن در فروردین1387باحضوربرخی مقامات افتتاح گردید

                    کلیه ی حقوق مادی و معنوی سایت مربوط به خانه بهداشت کلات گناباد بوده و کپی برداری از آن با ذکر منبع بلامانع می باشد.
                    قالب طراحی شده توسط: تک دیزاین و سئو و ترجمه شده و انتشار توسط: قالب گراف